KENAPA PERLU CEMBURU??????.....

Hyep sume…pe khabar???..harap baik-baik lar yer,.. hari ney aku nk tnye korg sume…kenape lam diri kite ney perlu ade satu perasaan yang di namekan cemburu…hah,..sape ley jawap aku blanje lollipop..nk::::..huhuhuhu….cee jawap…cee jawap…..

Kadang aku tertnye gx ar….kenape Tuhan bagi manusia ney ade perasaan cemburu,,,padahal perasaan cemburu 2 mungkin boley menyebabkan berlakunye perkara yang x sepatutnye,,,..ataupun perkara yang berbahaya kn….mungkin ney memang lumrah kehidupan manusia,..kalau xde perasaan 2 xlengkaplah hidup manusia ney..betul x???..

Aku pown da banyak kali rasa da perasaan 2…yang pasti perasaan cemburu ney bley terjadi di mana2 saje…xkira tempat atau masa,..xsemestinye perasaan cemburu ney akan timbul bile kte da de pasangan jew….contoh yang paling mudah ble kte couple dgn someone,…kompom perasaan 2 akan ade jgk kn….huhuhuhu….

Tapi sebenarnye perasaan 2 bley timbul bile2 mase jew….nak taw x knape kta perlu ade perasaan 2???...mesti nak taw kn,….sebenarnye org kte cemburu 2 tanda sayang..betul kan???..aku xsuke lar ade perasaan ney,…kadang2 cemburu 2 menyakitkan…bile aku cemburu mesti hati aku sakit sangat..kalau bleyh kau xnk ada perasaan cm 2…tapi apakan daya….perasaan 2 kte x bley buang…xbley nak elak,…pape pown mesti kte akan rasa jgk…

Bila aku cemburu mesti aku ase nk nangis…knape ek????..kadang2 geram pown ade,…huhuhuhu…..
Yang pasti perasaan 2 mesti akan slalu hadir dalam hidup kite,..xkan pernah terpadam sampai bile2,…so kite kena belajar lawan perasaan 2..kadang2 cemburu 2 bley bwt kte marah, geram, sedih..dan sebagainye,,,kalau bley jadikan perasaan cemburu 2 satu yang positif dalam kehiduapan kte,,,anggaplah perasaan 2 satu anugerah yang sangat berharga yang Allah ciptakan untuk setiap umat-Nye…

Kalau kte fikir negative, perasaan 2 akan sentiase menguasai diri kte,..dan mungkin akan menyebabkan berlakunye suatu perkara yang di luar jangkaan kte…betul x??..hu3…
Aku sebenarnye xpndai sangat bab2 ney,…kepada sesape yang nk komen silakan k….kowt nak bagi pendapat korg ke…aku xkisah…huhuhuhuhu….aku nak btk2 pown aku xtw,..aku juz nk luahkan pe yang aku rasa n sedikit pendapat aku mengenai bab cemburu ney,…

N kepada gurlx or boys yang di luar sana….xpyah lark org nk cemburukn bf or gf korg yerr,,,,siasat duluw pe yang diorg bwt,..pastu baru serbu..heheheee…..
Sini jewp yer kawan2…t kte bercerita lagi panjang lagi….kbaiiii……

http://www.cute-smiley.com


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE BLOG CIK KYRAH