ANDAI AWAK TAHU..!!!!..


Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

CINTA SEHATI SEJIWA ---<@


Sebelum aku kenal dirimu hidup ku 
kesunyian dan kesepian


Setelah engkau hadir dalam hidupku memberi
 cinta yang tidak menentu..

Kadang-kadang bergaduh dan 
tidak bertegur sape..


                                               

                Berbaik semula kerana hati merindu...


                                                



Di kala engkau dan aku kesorangan
 dan kesepian..



Ingat di hati bahawa kita tetap bersatu..

Ciuman tanda kasih sayangku terhadapmu...





Semoga cinta kita kekal abadi selamanya..
LOVE YOU FOREVER MY DEAR!!!..----

♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

PENGEMIS BERBAKAT..

Saya sedang berjalan keluar daripada
kolej saya ketika saya melihat seorang
pengemis tua, dalam lingkungan umur 50-
an, sedang duduk meminta sedekah.
Selalunya, saya hanya memberi wang
kepada mereka dan terus berlalu. Entah
kenapa, mungkin mood saya tengah baik
dan saya pun tiada rushing nak ke mana-
mana. Saya lalu berbual2 dengan hamba
Allah tersebut.

Saya : Sudah lama mengemis, pakcik?

Pengemis : Ya...lebih kurang sudah 18 tahun , nak.

Saya : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya dapat berapa pakcik?

Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak

Saya : Banyak juga ya pakcik??

Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...

Saya : Ohhhh.....keluarga pakcik ada di mana?

Pengemis : Isteri pakcik meninggal lama dah. Anak pakcik pulak semuanya ada 3 orang, tiga-tiga lelaki. Yang pertama dekat di Universiti Putra Malaysia di Serdang tu. Yang kedua dekat Universiti Malaya , dan yang ketiga dekat Universiti kebangsaan Malaysia di Bangi nunn..

Saya : Wahh..hebat- hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan juga yerrr..
Penegmis: (Sambil tersenyum ;-) Biasalah nak. Anak pun pandai apa, sekolah kat sini?

Saya: (Membalas senyuman..^_ ^..) Pakcik ni..So anak pakcik tu semuanya masih kuliah?

Pengemis : Tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik....Diorang kata duduk mengemis dekat universiti ni banyak ckit incomnyer pasal budak2 U nie pemurah! Lagi2 kalau dekat2 exam. Setakat dua tiga ratus sari tu biasalah!

Saya : Cisss..Hampehhhhhh. ......!!!!

Hehehehehe.. dah, pi sambung buat kerja
tu balik, kalau taknak menerima nasib
seperti pakcik.


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

10 SIFAT WANITA YANG PERLU LELAKI FAHAM.!!!.




..Assalamualaikum..
Hari ni aku nk kongsi gn korg sume mengenai 10 sifat wanita. ni juz untuk lelaki2 di luar sna jewp uke.!!!..yang pmpuan pn bley jgk law nk tw,,huhuhuhu.!!!..klaw korg sume nk tw ny lar sifat2 wanita yang perlu laki faham,...


 SENSITIF

Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian. Apabila seseorang wanita menyatakan dia sedang bersedih tetapi tidak menitiskan air mata, itu bermakna dia sedang menangis dalam hati.

CEREWET


Bukan bermaksud ‘fussy’ tidak tentu hala, kadang kala ingin lelaki mengikut kata-katanya sekali sekala. Ikutkan saja kemahuan mereka selagi mampu tetapi ingat jangan mengeluh tidak tentu pasal… ini boleh memburukkan lagi keadaan.

HALUS


Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, lazimnya wanita akan ingat kesalahan itu untuk disimpan jadi pengajaran… bukan dendam.

 IKHLAS


Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui. Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati dan lelaki juga perlu ikhlas mencintai wanita.


 PERASAAN


Wanita suka jika sesekali orang yang disayangi membuat kejutan dengan memberi hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis. Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini, dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.


 PRIHATIN


Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam. Wanita juga mudah jatuh hati pada lelaki yang prihatin dengan selalu ambil berat mengenai mereka dan baik terhadapnya.

 MANJA


Walaupun dia adalah seorang wanita yang pandai berdikari, naluri mereka masih lagi tetap seorang wanita. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki, namun juga dengan orang lain seperti sahabat atau keluarga.


 EGO


Wanita yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi egonya apabila bersemuka dengan yang dicintai. Ini kerana apabila lelaki yang disukai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!


 CINTA


Cinta pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus. Apabila lelaki yang dicintainya pertama kali dalam diam memberikan tindak balas positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat.

Namun selepas ganggang telefon diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tidak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita itu!

SEKS


Seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan sembilan nafsu dan satu akal. Mereka mempunyai nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan sembilan akal dan satu nafsu. Fungsi sebenar lelaki ialah membimbing wanita dan bukan menghanyutkannya.


SEKIAN!!!!!...

♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

HansomE bOyz~SupEr jUnior


handsomnye pkwe2 aku ny..hahahaaa..
prsannye..tapi mmg aku minat tahap gaban ar kt diorg ny..hu3


Smartnye!!!..aku tringin kn jumpe diorg..
hope ea tercapai..hu3



♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

SECEBIS LUAHAN HATI..

Hari ini merupakan hari yang sedih bagi aku,
dekat poly ni aku da ramai kawan,
aku sayang semua kawan2 aku,
tapi hari ini da 2 orang kawan aku yang telah gaduh,
sebelum ni diorg mmg rapat,.
yelarkn,.nama pn dok blik skaly,.maw xrapat,.
tp npe tiba hari ny,.pergaduhan diorg jdi makin serius,.
aku pn pening jgk dgn masalah diorang ny..
aku pn xbape nk tw sgt punca sebenarnya,.
mungkin ada lar msalah diorang kn..
ntah lar....nk ckap pn ssah,.nk bwt xtw jewp pown lagi lar ssah,
kalaw bley aku nk diorg berbaik semula,.
xmow lar gaduh2 kn..
sebelum ny ktorang da macam family da,.
tpi tiba2 lak jdi cmny,..
akuw cdeyy sangat,..
nk sgt aku cri jalan untk diorg berbek smula,.
tapi apakn daya,.
bab2 ny aku low ckit..huhuuhuhuuu..
juz bagi nasihat jewp bleyy lar ckit2,..
yelar,...aku ni bkan ustazah,..
pkar kaunseling....huhuhuhuhu..
pape pun aku hrap sgt diorg seperti dluw,..
ceria selalu,..epy2,...
waaaa...besz arr kalaw aku ingat blek mase first time jumpe diorang,..
ktorg ciap ade group sndry lg,..
besz an..huhuhuhu....
untuk kwan2 ku smua,..aku nk gtw yang aku syg korg sume,.
klaw bley aku x nk hubungan kte jdi rengang,.
aku nk cm dluw..
ssah senang kita lalui bersama,..
tu je harapan aku,..bagi aku korg lah segala-galanya,.
korglah sahabat aku,..
okey lar...setakat ny dluw...
pape pown t kte smbung len,..k bubye..
lebiu u all my friend..;p


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

ANDAI AKU BISA..

Seandainya aku bisa jadi sepertinya,
alangkah bahagianya hidup ini,
seandainya aku secantik dia,
alangkah bertuahnya diri ini,
seandainya aku bisa sepintar dia,
alangkah istimewanya diri ini..
tapi semuanya hanyalah impian yang
tak mungkin jadi kenyataan,.
mungkin aku hanya bermimpi di siang hari,
bagi ku dia seorang insan yang begitu sempurna,.
sempurna segala-galanya.,
aku berasa amat bertuah bertemu dengan insan sepertinya,
seorang insan yang luar biasa,.
alangkan bertuahnya aku jika aku sepertinya,
namun aku tetap bersyukur dengan apa yang telah di kurniakan kepadaku,.
aku tetap bersyukur,.
walaupun aku tidak sesempurna dia,
namun aku tetap merasa bertuah menjadi diri aku,
aku tetap aku.!!!!!..


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

BilE kitE sAyAng OrAng tU...

Love Myspace Comments

♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

MY LOVE FRIEND..;P









♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

A LITTLE LOVE....;P


Greatness as you
Smallest as me
You show me what is deep as sea
A little love, little kiss
A litlle hug, little gift
All of little something. these are our memories
You make me cry,
Make me smile,
Make me feel that love is true...
You always stand by my side,
I don't want to say goodbye.
You make me cry,
Make me smile,
Make me feel the joy of love.
Oh! Kissing you...
Thank you for all the love you always give to me,
Oh! I love you...

Yes I do, I always do...
Make me cry,
Make me smile
Make me feel that love is true
You always stand by my side
I don't want to say goodbye.
You make me cry,
Make me smile,
Make me feel the joy of love
Oh! Kissing you...
Thank you for all the love you always give to me,
Oh! I love you...
To be with you... Oh! I love you...


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

TENTANG AKU DAN BLOG BARU

Ni lah aku..pada sesiapa yang ta knal meh nk perkenalkan diri..nama aku Shakyrah..korang sume ley panggil aquw kyrah. Aquw ni jenis simpel orangnye..pokoknye segala-galanya smpel tentang aquw..bagi aquw smpel 2 menarik, stylo,.tpi xtaw larh bagi korg kn,,Ni blog baru aquw,.Npe aquw buat blog baru???..haaaaa....ni nk gtaw..blog lame aq dh x selamat lgi..nk tlis something yang secret pown ta bleyy da...t org baca mluw lak aquw..huhuhuhuhu..bukan lar secret mana pown...blog ny juz untuk aquw luahkan perasaan aquw..biase arr...setiap manusia kadang2 msti da smething yang nk di luahkan,..btol x???...macam 2 jgk aquw..klaw bley aquw nk kongsi gan korg sume tentang aquw dalam blog ni..huhuhuhu...uke laar....sampai cni dluw...bubye...

♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

I LOVE BLOG CIK KYRAH