DUA HANTU


Aku tulis entry ny time aku boring sesangat…hadoiiii,..asal lak borinx gler ar mlam ny…thap cipan taw…nak bwt ape pown aku xtaw ar…nk dengar satu cite x???..tapi cte yang aku kongsi dengan korg ny tkot cket…ade brani nk dengar cte ny???..haaa.,jangan  terkejut lak….bagi sesape yang ade lemah jantung, lemah lutut,  baek xpyah bce,..cite yang aku nak kongsi ny bertajukkan 2 ekor hantu…haa,..jangan gelabah…relex sudaaaa…huhuhuhuhuhu…  

Tersebutlah kisah dua orang hantu. Mereka ni baru bertemu di satu tempat (mane lagi, kawasan perkuburan larh)  .Lalu mereka pun berboraklah untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, Hantu 1 ni tak habis-habis menggigil. Lalu, Hantu 2 yang kehairanan ni pun bertanya,
“Apsal kau ni asyik menggigil je?”
“Oh..cara aku  mati dulu teruk..aku mati dalam peti ais…sejuk!!” Jawab Hantu 1 sambil menggigil lagi.
“Ooo..kesian… aku dulu mati sebab heart attack.” Kata Hantu 2 ramah.
“Kau memang sakit jantung kronik ye? Apsal ko tak gi buat operation? Kalau tak, sure kau tengah lepak-lepak ngan family kau sekarang.” Balas Hantu 1.
“Dah,aku dah buat dah !In fact mase aku mati tu, aku in recovery. Panjang ceritanya…” jawab Hantu 2 sayu.
“Cerita lar sikit..Sambil-sambil lepak nih..”
“Camni..Aku syak  isteri aku main kayu  tiga ngan aku. So this one day, aku  ingat nak perangkap la isteri aku..Aku pura-pura pergi  keje tapi actually aku park keta aku  kat  simpang hujung umah aku  je. Seperti yang aku syak, masuk sebuah  keta kat carpark umah aku. Aku relex dulu sebab nak cari mase sesuai tangkap diorang.”
“So, ko dapat lar tangkap diorang?” tanya Hantu 1 penuh minat.
“Tak. Aku cume jumpe isteri aku je kat dalam  bilik. Yang aku heran, mase aku masuk umah tu, aku nampak  ade kasut laki kat pintu umah aku. Aku tanye isteri aku tapi die tak mow jawab. So aku pun lari-lari sekeliling umah aku  nak cari  jantan  tuh. Abis sume tempat aku cari..kat  dapur,bilik, ruang tamu, kat stor  kat  luar umah aku  carik tapi  takde  pun.. Last-last, sebab aku  penat sangat berlari carik jantan tuh, aku pun jatuh pengsan sebab heart attack. And aku tak sangka aku mati lak…” kata Hantu 2 mengakhiri ceritanya dengan kesedihan:(
Hantu 1 terdiam mendengarkan cerita Hantu 2. Selepas beberapa ketika, Hantu 1 berkata,
“Kenapa kau tak check kat dalam  peti sejuk? Kalau  kau check kat situ, sure kita berdua still hidup lagi…
Haaa…amacam., tkot x??..hakhakhak…sekian larh cite hantu aku  pada hari yang bosan  ini….dAaaaa…..


♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE BLOG CIK KYRAH