Dahulu dan sekarang!

Dahulu dan sekarang ada bezanya, buka sedikit tapi banyak.. Dahulu aku seorang budak hingusan yang tak tahu apa-apa.. Dahulu aku seorang budak comot yang selalu di ejak, di cerca, di maki hamun.  Dahulu aku seorang budak yang tak tahu apa itu erti kehidupan.. Dahulu aku seorang budak yang berpakaian comot.. Dahulu aku seorang budak yang malas..Itu semua cerita dahulu..Kisah dahulu biarkan ia berlalu dengan tenang.. Jangan cuba di ungkit kembali.. Semoga kisah dahulu membawa sejuta pengalaman dan pengajaran buat aku..

Tapi sekarang aku sudah dewasa.. Aku bukan budak mentah lagi yang tak tahu hal dunia sekarang.. Aku bukan lagi budak hingusan yang tak tahu apa-apa.. Jangan samakan dahulu dan sekarang!!
Bagi aku dahulu adalah kisah silam yang penuh dengan cabaran dan dugaan.. Tapi bagi aku jugak semakin kita dewasa, semakin banyak dugaan yang datang. Kita cuma perlu tabah dan sabar untuk hadapi semua dugaan yang datang..

Jangan ingat kita sudah dewasa anda sudah bijak untuk menguruskan semua. Jangan ingat kita sudah dewasa anda tahu semua yang ada dekat dunia nie.  Sebenarnya kita masih mentah lagi tentang dunia nie..

Makin kita dewasa, makin ramai yang mencemburui kita, makin ramai yang cuba menjatuhkan kita. makin ramai yang dengki dengan apa yang kita ada. Makin ramai juga yang membenci kita. Itu fakta!! Kisah hidup zaman sekarang. Maklumlah dunia semakin nazak!! 


See, muka aku dahulu dan sekarang. Dahulu aku budak hingusan, sekarang aku sudah dewasa , Alhamdulillah :)

Bersyukurlah dengan apa yang kita ada dahulu mahupun sekarang. Aku bersyukur di lahirkan ke dunia ini. Tanpa ada cacat cela.. Terima kasih Ya Allah!  sekurang- kurangnya aku di beri peluang untuk menikmati hidup di dunia sementara ini. :)

Bagi aku takde apa pun yang sempurna kat dunia nie. kita semua still banyak kekurangannya, still banyak kelemahan. Belajarlah memperbaiki segala kekurangan yang ada. Biar jelik di mata orang, tapi indah di mata ALLAH S.W.T . Itu yang terbaik ! InsyaAllah ! :)

♥Thanks sebab sudi baca entry ney, suka??..like jer..jangan lupa komen..:)♥

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
I LOVE BLOG CIK KYRAH